Medikal cilt bakımı, dermokozmetik ürünlerle yapılan cildin canlılığını tekrar kazandırmaya, ciltte biriken yağ, siyah nokta, makyaj artıkları gibi cildin solgun görünmesine neden olan etkenlerden arındırmaya yönelik işlemlerden oluşur.

Dış görünüş her zaman önemli bir konu olmuştur. Özellikle yaş ilerlemesiyle birlikte ciltte yaşanan sorunlar dış görünüş açısından olumsuzluklara sebep olmaktadır.. Sadece görsel değil aynı zamanda psikolojik sorunlara da neden olan bu konuyla ilgili cilt yenileme yöntemleri önem kazanmaktadır. Cilt bakımı, cildin gençliğini ve güzelliğini korumak için profesyonel ürünlerle uzmanlar tarafından cildin ihtiyaçlarına uygun olarak uygulaması yapılan derinlemesine bakım işlemidir.

Cilt Bakım Süreci

Medikal cilt bakımı uygulamasında öncelikle cilt analizi ile cilt ihtiyaçlarının belirlenmesi sağlanır. Cilt yağ, makyaj artıkları vs. etkenlerden temizlenerek bitkisel peeling için sağlıklı bir ortam oluşturulur. Bitkisel dermokozmetik ürünlerle hafif bir soyma işlemi ile cilt ölü hücrelerden arındırılır.

Buhar terapi ile cildin gözeneklerinin açılması ve cildin yumuşaması sağlanır. Siyah nokta ve yağ butonlarının ciltten uzaklaştırılmasından sonra cilt yüksek frekans verilerek derin dezenfeksiyon sağlanır.

Nemlendirici ve besleyici bakım maskesi ile cilt bakımı işlemi sonlandırılır. Süreç içerisinde ihtiyaç duyulması durumunda cildin yapısına göre ek bakım ve tedavi işlemleri uygulanabilir. Cilt bakımı sayesinde aşağıdaki problemler çözülebilir.

* Akne sorunlarının giderilmesi
* Leke tedavisi
* Anti-aging
* Lifting uygulaması (kollajen bakım)
* özeneklerin fazla açılması sorunu
* Pigment farklılığı (ciltte renk değişikliği)
* Kuru, karma ve yağlı ciltlere özel bakım
* Komedon tedavisi
* Ozon bakımı
* Yüz masajı
* Kalınlaşmış cilt bakımı

Kimler Cilt Bakımı Yaptırmalıdır?
28 yaşına kadar her regl döneminde cilt kendini yeniler ancak 28 yaşından sonra ek uygulamalarla cildi beslemek ve düzenli bakımını yaptırmak gereklidir. Bunun için erken yaşta cilt bakımına başlamak gelecekte cildimizin daha iyi ve daha sağlıklı görünmesini sağlayacaktır. 25 yaşından sonra herkes cilt bakımı yaptırmalıdır.

Cilt bakımını yaptıracak kişinin yaşı değil cilt yaşı çok önemlidir. Örneğin 35 yaşındaki bir kişinin düzenli cilt bakımı yaptırmasıyla cilt yaşı 25 olabilir. Cildin yaşlanmasını tetikleyen dış faktörlere karşı korumada ancak düzenli cilt bakımlarıyla mümkün olabilir.

Cildi Yıpratan Dış Nedenler

* Uyku düzeni bozukluğu
* Sigara ve alkol tüketimi
* Aşırı yorgunluk ve stres
* Hormonal değişiklikler
* Hava kirliliği
* Yağlı yiyecekler

Cilt Bakımının Amacı Nedir?
Cilt bakımı sadece güzel görünmek değil aynı zamanda bedenen ve psikolojik olarak da sağlığımızı korumaya destek veren bir uygulamadır. Sağlıklı görünen bir cilt çevremizle olan ilişkilerimizi, çalışma hayatında performansımızın yüksek olmasını ve moralinizin de yüksek olmasına önemli katkılar sağlar.

Cildin ihtiyaçlarını bilmek, doğru ürünlerle doğru uygulamayı yapmak uzmanına bırakılması gereken bir konudur. Unutulmaması gereken en önemli nokta yanlış yapılan uygulamaların faydadan çok zarar verebileceğidir.

Genel olarak aşağıda listelendiği şekilde 5 farklı tipte cilt vardır:

1. Normal cilt genel olarak problemi olmayan cilt tipidir. Gözenekleri kapalı, parlak ve pürüssüzdür. Çok özel bir bakıma ihtiyaç yoktur.
2. Karma cilt tipinde yüzün T bölgesi yağlı buna karşılık diğer bölgelerse ağırlıklı olarak kurudur. Yağlı bölgelerde komedonlar ve açık gözenekler bulunurken, kuru bölgelerde gözenekler kapalıdır.
3. Kuru cilt tipi ince ve mat görünümlüdür. Cilt, pul-pul dökülmeye eğilimlidir. Gözenekler ufak ve çoğunlukla kapalıdır. Cildin yapısı daha ince ve gergin olduğu için çabuk kırışmaya eğilimlidir.
4. Yağlı cilt tipinde yağ gözenekleri açıktır. Cildin yağ salgısı fazla olduğu için aşırı parlayan görüntüsü vardır, buna karşılık ciltte komedonlar ve sivilceler vardır.
5. Olgun cilt; Yaş ilerledikçe hücre yenilenmesinin yavaşlaması ile ortaya çıkan cilt tipidir. Hücrelerin dökülmeside yavaşladığı için cilt normalden daha kalın ve kaba gözlenir. Ayrıca yağ salgısıda yavaşladığı için ciltte derin kırışıklıklar ortaya çıkabilmektedir.

Cilt Bakımı Ne Sıklıkta Yapılmalıdır?
Cilt bakımı kişinin evde kendisinin yapacağı günlük ve haftalık bakımla başlar, sonrasında cildin sağlık, güzellik ve gençliğinin devamının sağlanması amacı ile aletli profesyonel cilt bakımı ile devam eder.

Aylık ve yıllık profesyonel bakımda amaçlanan cildin daha alt katmanlarına bakım ürünlerinin ulaştırılarak cildin ihtiyaçlarını gidermek ve böylece cildin gençliğinin ve tazeliğinin devamlılığını sağlamaktır. Bu bakım ne yazık ki evde kullandığımız ürünler ile olamamaktadır. Bu nedenle hepimiz hangi yaşta ve hangi cilt tipinde olursak olalım profesyonel bakıma ihtiyaç duymaktayız. Ayrıca yıllık özel bakımlar da yapılmaktadır.