İğneli epilasyon elektrik akımıyla çalışılan bir yöntemdir. Bu yöntemde çalışılacak bölgedeki her bir kıl köküne (folikül) altın esnek iğneler vasıtası ile düşük elektrik akımı verilir. Kılın kalınlığına ve bulunduğu anatomik bölgeye uygulanan akım tercih edilir. İğne seçimi işlem esnasında hastanın ağrı hissini kontrol altında tutabilmek ve işlem sonrası kabuklanmaların daha az olması ve tedavi bitiminde de gözeneklerin kapanarak eski haline gelebilmesi için özenle yapılmalıdır. Kıl kanallarından gönderilen akım kıl hücresinin yok olmasını sağlar.

İğneli epilasyon istenmeyen kıllardan kurtulmak için kalıcı çözümlerdendir. İnce ve yumuşak iğnelerle kıl köküne girip zayıf akımlı elektrikle köklerin yakılması yöntemidir. Tahrip olan kıl daha sonra cımbızla çekilerek alınır. Seansların sayısı, iğneli epilasyon yapılan bölgedeki tüy yoğunluğuna ve tüylerin alınmaya uygun gelişmişlik evresine göre değişir. Epilasyonu uygulayan uzman estetisyen bu konuda bilgili ve tecrübeli olmalıdır. İğneli epilasyonda el alışkanlığı önemlidir. İğneli epilasyonun tartışmasızdır. Gerçekten daimi olarak tüylerden kurtarmasının yanı sıra, başka yöntemlere nazaran her türlü tüy renginde ve kalınlığında kullanılabiliyor üstelik cildin tipi, rengi ve özelliğinin hiçbir önemi de yok!

İğneli epilasyon güvenli bir yöntem midir?
İğneli epilasyon etkili ve güvenli bir yöntemdir. Modern iğneli epilasyon cihazları ve yöntemleri tedavinin etkinliğini artırmıştır. Ayrıca kişiye özel iğne kullanımı ile bulaşıcı hastalıklardan korunma sağlanır.

İğneli epilasyon ağrılı mıdır?
İğneli epilasyonda da hasta çok acı duyar mı?
İğneli epilasyon esnasında hissedilen acı kişinin ağrı duyarlılığına, makine modeline, uygulayan uzmana ve kullanılan yönteme göre değişir. Gerek duyulduğunda epilasyon öncesi anestezik krem kullanılarak hastaların ağrıyı daha az hissetmeleri sağlanmaktadır.

Uygulama esnasında iğnenin battığı hissedilmez sadece akım verildiğinde kıl kökünde sıcaklık hissedilir. İlk seansta 15-20 dakika süre ile çalışma tercih edilir böylelikle hasta yönteme alışır ve cilt reaksiyonları takibe alınır.

Ne sıklıkla uygulanmalıdır?
İlk uygulamalar bir hafta-on gün aralıkla başlanır birkaç seans sonra otuz güne kadar çıkar genellikle dört ile beş uygulamada sonuçlanır.

İğneli epilasyon için kıl boyu önemli mi?
Evet kılın cımbız ile tutulabilecek boyda olması gerekir. İğneli epilasyondan önce tüy dökücü krem yada makasla kısaltma gibi işlemler yapılmamalıdır.

İğneli epilasyonun yan etkileri nelerdir?
İğneli epilasyon güvenli bir yöntemdir. İğneli epilasyon uygulanmasından sonra kısa süreli ve geçici kızarıklık oluşabilir. Tedaviden sonra önerilecek krem ve ilaçlarla bu yan etkiler kısa sürede kaybolmaktadır.

Hangi vücut bölgeleri tedavi edilebilir?
Vücudun her alanındaki tüyler iğneli epilasyon ile giderilebilir.