3-4-kriyoterapi

Kısaca soğuk uygulama olarak ifade edilebilir. Kriyoterapi Mısırlılar ve Hipokrat zamanından beri uygulanan bir tedavi biçimidir. Dondurma, kar ya da soğuk tedavisi olarak da bilinir. Uygulanan bölgede hastalıklı dokuları yok etmek için doku harabiyetine neden olarak etkisini gösterir.

Her yaştaki hastalara uygulanır. En iyi kozmetik sonuç açık tenli kimselerde ortaya çıkar. Koyu tenli kimselerde uygulama sonrası uygulanan deri alanında renk açılması veya koyulaşması olabilir. İyileşme sırasında iz kalma riski son derece nadirdir. Uygulama sonrası deride yanık benzeri su toplaması olabilir. Bu durum yaklaşık 1 hafta sürer ve kabuk oluşur. Bunun kendiliğinden düşmesi beklenir.

Deriye çok soğuk bir madde olan sıvı nitrojen püskürtülür. Kriyoterapi uygulamalarında anestezi gerekmez. Dondurma işleminde kullanılacak olan gaz, prob içinden geçirilir ve probun ucunun aşırı derecede soğumasına neden olur. Soğutmada kullanılan gaz basınç ile probun ucuna itildiğinde gaz aniden hacim olarak genişler ve etraftan ısı çekerken probun ucu soğur. Soğuk etkisiyle hücre içindeki ve dışındaki saf su, buz kristalleri haline getirilerek hücrenin ölümü meydana gelir. Bunun için -78,5°C'de katı karbondioksit (kuru buz), -190°C sıvı azot, florokarbon ve nitrözoksit gibi kriyojen maddeler kullanılır. Gümüş ya da bakırdan yapılmış kriyokoter adlı aletlerle de dokulara soğuk uygulanır.

Hangi hastalıklarda kullanılabilir?

* Siğiller ve genital bölge siğilleri
* Güneş Lekeleri
* Molloskum kontagiozum
* Epidermal kistler
* Keloid
* Seboreik keratoz
* Aktinik keratoz
* Keilit
* Dermatofibrom
* Alopesi areata (pelad)
* Şiddetli akne
* Tırnak batması

Kriyoterapi soğuğa dayanıksızlık, romatizmal hastalıklar, soğuk ürtikeri ve Raynaud hastalığı gibi durumlarda uygulanmaz.