sigiller-ic

Siğiller, cildimizin üst tabakasına bir virüsün yerleşmesi sonucu ortaya çıkan, iyi huylu deri kabartılarıdır. Siğile neden olan virüslere HPV (Human Papilloma Virus) denir. Bir şekilde cildinizde kesik ya da yaralanma olduğunda bu virüslerden birini kapma olasılığınız yükselir. Siğillerin çoğu zararsızdır ama virüs kaynaklı oldukları için son derece bulaşıcıdır. Siğile doğrudan temas etmek ya da siğile değen başka bir şeye temas etmek, virüsün yayılmasına neden olabilir. Ellerde, parmaklarda ve ayaklarda sık görülür.

Siğiller ya da nasırlar insan papilloma virüsü (HPV) enfeksiyonuyla sınırlıdır. 20 kadarı genital sistemi etkileyebilecek olan 80’den fazla HPV alt türü bilinmektedir.

Siğiller, çocukluk döneminde sıklıkla görülür, doğrudan temas veya oto-inokülasyonla yayılır. Bu siğillerin görünmesi 12 ay kadar bir zaman alabilir. İmmunosüpresyonla birlikte daha sık ve daha zahmetlidir. Siğiller, ıslak zeminde ya da travma kaynaklı kanama (örneğin tırmalama) olduğu zaman daha bulaşıcı olurlar. Çocuklarda tedavi olmadan bile 6 ay içinde siğillerin %50’si (2 yıl içinde %90’ı) kaybolur. Çoğunlukla yetişkinlerde daha kalıcı olmakla beraber eninde sonunda düzelir.

Molluskumda olduğu gibi, genel siğiller de en iyi şekilde tedavi edilmeden bırakılır. Hasta kozmetik nedenlerle tedavisi için umutsuzluğa kapılırsa Kriyoterapi, ilk aşamada en etkili seçenek olarak bilinmektedir. Hastalar ağrı, enfeksiyon, kabarma ve de pigmentasyon konusunda uyarılmalıdır.

Ayak tabanındaki siğiller koşarken ağrıya sebep olabilir ve bu nedenle sportif faaliyetler sınırlandırabilir. Siğiller sporda gelişen nasırlarda daha sık görülebilir. Ayak tabanındaki siğillerin tedavisi zordur ve siğilin kendi varlığı gibi sporcuya çok rahatsızlık vermez. Sunum ve görünüm enfeksiyon bölgesine göre değişir. Örneğin, ayak tabanındaki siğiller basınç uygulanan alanlarda görülür ve kabarmaktan ziyade düzleşir.

Genital Siğiller ve Kanser İlişkisi
Siğiller her ne kadar iyi huylu oluşumlar olarak tanımlansalar da bazı siğil virüsü türlerinin, çoğunlukla da genital bölgede (rahim ağzı, vajina, penis, anüs) siğil yapan HPV virüslerinin kansere neden olabileceği unutulmamalıdır. Özellikle rahim ağzı kanseri vakalarında HPV virüslerinin önemli bir rolü olduğu görülmektedir. Genital siğillerde virüs cinsel yolla bulaşır ancak cinsel ilişkiden hemen sonra vücutta siğil oluşmayabilir. Siğillerin oluşması bazen 6 ayı bulabilir.

Genital bölgede ortaya çıkan her siğil kanser riski taşımaz ancak mutlaka doktor tarafından muayene edilmelidir.

Daha az rastlanmakla birlikte HPV virüsleri penis kanserine veya oral seks yoluyla bulaşarak ağız ya da boğazda kanserli tümörlerin gelişmesine neden olabilir. Düzenli olarak jinekologa gitmek ve pap smear testi yaptırmak erken teşhis ve tedavi açısından son derece önemlidir.
Siğil Tedavisi

Siğil tedavisi doğrudan HPV virüsüne yönelik değildir. Tedaviler sadece ciltteki siğillerin yok edilmesini amaçlar. Eczanelerde bulabileceğiniz, salisilik asit içeren siğil ilaçları, doktor tarafından uygulanan koter ile yakma (elektrokoterizasyon), dondurma (kriyoterapi) ve lazer tedavisi gibi cerrahi yöntemler, siğillerden kurtulmak için başlıca yöntemler arasındadır. Siğillerle ilgili daha ayrıntılı bilgilere bir cilt uzmanına danışarak ulaşabilirsiniz.

Ancak genital bölgedeki siğiller için kendi kendine tedavi yöntemleri yerine bir uzmana başvurulması önerilir.

Bazı kişilerin vücudunda tedavinin ardından yeniden siğil çıkabilir. Bazı kişilerde ise bir kez siğil çıktıktan sonra virüs uyku durumunda kalır ve siğiller tekrarlamaz. Siğil tedavisinde, siğillerin yok edilmesinin yanı sıra bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi üzerinde de durulmalıdır.